SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Delaktighet Gemenskap Glädje

Hallvärd - att vara ansvarig för hallen under en helg

Varje gång det är matcher i Fribergahallen finns det en hallvärd. Hallvärden ansvarar för öppning och stängning av hallen och är också den som ska kontaktas om något händer eller är oklart kring Fribergahallen.

 

Naturligtvis ser vi gärna att hallvärden är i hallen så mycket som möjligt. Om det inte är möjligt måste hallvärden alltid finnas tillgänglig på mobil och också befinna sig inom rimligt avstånd från hallen.

 

Det är också önskvärt att hallvärden finns på plats vid nedpackning av sekretariatet och packning av väskorna, alternativt har säkerställt att sekretariatsbemanningen vet hur väskorna ska packas. 

 

Vi har också en ny ordning i förrådet. Det är hallvärdens ansvar att se till att det ser ut som på filmen när helgen är avslutad.

 

(Senast uppdaterad 2025-02-13 10:00)

 

 

Viktiga telefonnummer
  • Pågående brott eller fara för liv eller hälsa: 112
  • Akut vattenläcka från VA-ledning: 08-568 912 90
  • Om det går en propp i kaféet: ring någon av tjänstgörande vaktmästare på någon av idrottsanläggningarna
    • Danderydsvallen: 0730-783 324
    • Danderyds gymnasiums IP: 0730-783 323
    • Djursholms IP: 0730-783 321 eller 0730-783 322
    • Enebybergs IP: 0730-783 320
    • Stockhagens IP: 0730-783 321 eller 0730-783 322
  • CSG Trygghetsbevakning: 08-568 911 01

 

Sekretariatet - rutiner för upp- och nedpackning

 

Det finns två väskor som innehåller det som behövs för sekretariatet, en aluminiumväska och en sportbag.

 

Aluminiumväskan innehåller:

  • Manöverpanel för tid och tavla
  • Strömkabel till manöverpanelen
  • 24-sekundersenhet
  • Förlängningssladdar

 

Sportbagen innehåller:

  • Koner
  • Pil
  • Foulskyltar
  • Protokollmapp
  • Pennskrin
  • Röd duk (underduk)
  • Två vita dukar (underdukar)
  • Danderyd Basket-duk
  • Norrortsduk
  • Handsprit och extra visselpipa

Förändringen har gjorts för att skydda den känsliga elektroniken. Var fortsatt försiktig vid handhavandet.

Det är varje hallvärds ansvar att vara på plats vid nedpackning och se till att nedpackning görs på rätt sätt, alternativt instruera dagens sista sekretariat.

Tar vi alla gemensamt ansvar för detta kommer grejerna att hålla längre och det blir trevligare att packa upp sakerna vid nästa matchtillfälle.

 

LÖRDAG - låsa upp hallen senast en timme innan första matchen

Larma av (om det behövs)

  • Sätt först taggen mot läsaren
    • Klickar det i dörren och du kan öppna - ingen avlarmning behövs
    • Blinkar panelen - du behöver larma av
  • Slå # och håll taggen mot läsaren
  • Slå sedan in koden till taggen
  • Nu larmas det av och dörren låses upp

Ställ upp dörren så att den är olåst

  • Håll taggen mot läsaren och slå STJÄRNA 1 STJÄRNA STJÄRNA

Lås upp bollförrådet och ta fram det runda ståbordet

 

Lås upp till kaféet/klubbrummet

 

Lås upp till läktaren

  • Håll taggen mot läsaren och slå STJÄRNA 1 STJÄRNA STJÄRNA

 

LÖRDAG - ställa i ordning för match

Ta fram sekretariatbord, stolar och sekretariatväskorna

  • Stolar:
    • 12 st svarta (hemmalag) och 12 st gråa (bortalag)
    • 4 st till avbytare (2 svarta hemmalag och 2 gråa bortalag)3-4 st röda (stoppade) till sekreteriatet

Ställ tillbaka stolvagnen i förrådet

Ta fram de två Danderyd Basket-beachflaggorna och montera upp dem i varje bortre hörn

 

Lås dörren till förrådet när allt är framtaget

Packa gärna upp sekretariatväskorna, om inte sek-gänget kommit

  • Koppla in manöverpanelen och 24-sek
  • Ställ fram
    • konerna
    • foulskyltarna
    • pennskrin
    • protokollmappen

Reklamskyltarna

  • De åtta reklamskyltarna i förrådet används enbart när våra båda representationslag spelar i i Friberga, samt vid USM
  • De ska alltså inte ställas ut vid andra matcher
  • Däremot behöver de kärlek och omtanke när man tar ut respektive in dem i förrådet (för att kunna få ut/in allt annat) så att de håller läng(r)e
  • De väger nästan ingenting så det är inte ett tungt jobb att lyfta ut/in dem.
LÖRDAG - kaféet
  • Lås upp till kaféet så det är öppet när kafépersonalen anländer
  • Ställ gärna upp dörren med dörrstopp
  • Assistera vid behov med att låsa upp hänglås och skåp
  • Vi tar enbart emot Swishbetalningar

Kafépersonalens instruktion finns här

LÖRDAG - stängning av hallen

Ta bort eventuellt skräp i hallen/på läktaren tillsammans med kafépersonalen

Lås dörren till kafé/klubbrum

  • Kontrollera att hela anläggningen är tom

Stäng entrédörrarna

  • Håll taggen mot läsaren och slå sedan STJÄRNA 0 STJÄRNA STJÄRNA

Kontrollera att samtliga sex ytterdörrar är låsta: 

  • nödutgången en trappa upp (bruna dörren i ena änden av övervåningens korridor)
  • sidoutgången mot skolbyggnaden (nås lättast från övervåningen via trappan i andra änden av övervåningens korridor)
  • herrarnas omklädningsrum (en dörr)
  • damernas omklädningsrum (en dörr)
  • båda entrédörrarna

  • Kontrollera att du är sist kvar och lämna sedan hallen

    • Det är inte nödvändigt att larma på - det görs automatiskt

OBSERVERA ATT SEKRETARIATET SKA STÅ KVAR OCH ATT KAFÉET INTE BEHÖVER PACKAS UNDAN PÅ LÖRDAGEN
(Såvida inte annan instruktion har getts)

SÖNDAG - låsa upp hallen senast en timme före första matchen

Larma av

  • Sätt först taggen mot läsaren
    • Klickar det i dörren och du kan öppna - ingen avlarmning behövs
    • Blinka panelen - du behöver larma av
  • Slå # och håll taggen mot läsaren. Slå sedan in koden till taggen
  • Nu larmas det av och dörren låses upp

Ställ upp dörren så att den är olåst

  • Håll taggen mot läsaren och slå STJÄRNA 1 STJÄRNA STJÄRNA

Lås upp till kaféet/klubbrummet

 

Lås upp till läktaren om nödvändigt - kolla

  • Håll taggen mot läsaren och slå STJÄRNA 1 STJÄRNA STJÄRNA
SÖNDAG - kolla att allt är OK

Iordningsställande för match

  • Kontrollera att allt är i ordning i hallen inför match (se lördag morgon ovan)

Kaféet

  • Lås upp kafédörren och ställ upp med dörrstopp
SÖNDAG - undanplockning efter sista match

Plocka undan sekretariatet

  • Ta bort sekretariatbord, stolar och packa varsamt sekretariatväskorna (se ovan om vad som ska ner i vilken) och ställ tillbaka i förrådet
  • OBS! Dukarna SKA vikas ihop separat och läggas ner i väskan. Vik dukarna så att loggan syns för lättare uppackning
  • Lås förrådet

Montera ner de två Danderyd Basket-beachflaggorna och lägg dem i förrådet

 

Lås läktardörrarna

  • Håll taggen mot läsaren och slå STJÄRNA 0 STJÄRNA STJÄRNA

Gå städrunda

  • Ta bort skräp i hallen/på läktaren som kioskpersonalen eventuellt har missat
  • Soppåsarna kastas i gröna rullcontainern utanför slöjdsalen på baksidan av långa huset vid parkering (stäm av med kafépersonalen)
  • Nyckel till containern finns lådan i kiosken
  • Kontrollera att hela anläggningen är tom

OBS! Från och med september 2024 har vi omorganiserat vårt förråd. Det är varje hallvärds ansvar att se till att den ordningen hålls vid inpackning efter avslutad helg. Här ser du en film om hur det ska se ut 

TIPS: Backa in vagnen i förrådet som om du backar med en bil, dvs med de svängbara hjulen närmast dig. Då behöver du inte med handkraft lyfta in vagnen i rätt position.

SÖNDAG - låsa och larma

Lås entrédörrarna 

  • Håll taggen mot läsaren och slå STJÄRNA 0 STJÄRNA STJÄRNA

Kontrollera att samtliga sex ytterdörrar är låsta: 

  • nödutgången en trappa upp (bruna dörren i ena änden av övervåningens korridor)
  • sidoutgången mot skolbyggnaden (nås lättast från övervåningen via trappan i andra änden av övervåningens korridor)
  • herrarnas omklädningsrum (en dörr)
  • damernas omklädningsrum (en dörr)
  • båda entrédörrarna

Kontrollera att du är sist kvar och lämna sedan hallen

  • Det är inte nödvändigt att larma på - det görs automatiskt

STORT TACK FÖR DIN INSATS I HELGEN!

 
Guldsponsor
Sponsorer
Information